΄ΣΤ τάξη 2ου Δημ. Σχολείου Λιβαδειάς

Ένας χώρος διασκέδασης, μάθησης και σκανδαλιάς! Εδώ θα έχουμε την ευκαιρία μικροί και μεγάλοι να δούμε την μάθηση με άλλο μάτι, πιο ευχάριστη και περισσότερο δημιουργική.

''Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο της γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει''

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Η θερμότητα


    Ο πρωτόγονος άνθρωπος πίστευε ότι ο ήλιος και η φωτιά που άναβε τυχαία από τους κεραυνούς ήταν η μοναδική πηγή θερμότητας. Παρατηρούσε τις κλιματικές μεταβολές στην ατμόσφαιρα και προσπαθούσε να προφυλαχτεί από το κρύο και τη ζέστη. Σταθμός του πολιτισμού του ανθρώπου ήταν όταν έμαθε να ανάβει φωτιά κτυπώντας δυο πέτρες ή τρίβοντας δυο ξύλα μεταξύ τους


Τριβή

    Πιθανότατα πριν από 500.000 χρόνια ο άνθρωπος έμαθε να χειρίζεται τη φωτιά, ενώ τη λίθινη εποχή, περίπου 30.000 χρόνια πριν, ζωγραφιές σε σπήλαια αποδεικνύουν ότι ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε τη φωτιά για μαγείρεμα αλλά και να θερμαίνει ή να φωτίζει τις σπηλιές όπου και κατοικούσε.
   
    Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τη φωτιά ως ένα από τα τέσσερα βασικά στοιχεία μαζί με τη γη, το νερό και τον αέρα. Πίστευαν ότι κάθε σώμα αποτελείται από συνδυασμούς αυτών των τεσσάρων στοιχείων.



   Ο     άνθρωπος  γρήγορα  κατάλαβε ότι  τα  σκουρόχρωμα   αντικείμενα   απορροφούν  περισσότερη θερμότητα από τα ανοιχτόχρωμα και έδωσε στα ρούχα, τα αυτοκίνητα  και  τα  αντικείμενα  το  χρώμα που  θα   τους  εξασφάλιζε  την  κατάλληλη  θερμοκρασία.
 Παρατήρησε  ότι  τα  σκεύη  από  μέταλλο ζεσταίνονται  πολύ  στη  φωτιά  και  έτσι  τους  πρόσθεσε  χερούλια,  στην  αρχή  από ξύλο  και  πολύ αργότερα από πλαστικό, για να μπορεί να τα πιάνει. Πρόσεξε τα πουλιά να αιωρούνται, να   στον αέρα χωρίς να κινούν τις φτερούγες τους και αναρωτήθηκε γιατί.



    Όταν ανακάλυψε ότι τα πουλιά εκμεταλλεύονται την ανοδική κίνηση των θερμών ρευμάτων αέρα, κατασκεύασε αερόστατα και μετά ανεμόπτερα για να πετά με τα... δικά του φτερά. Εκμεταλλεύτηκε τη μετάδοση της θερμότητας με ρεύματα για να κατασκευάσει συστήματα κεντρικής θέρμανσης και ξεπέρασε τις δυσκολίες του χειμώνα.

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

«Η Ημέρα της Γης»


To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης». Η Διεθνής Ημέρα της Γης που ξεκίνησε να εορτάζεται στην Αμερικη, πριν από 40 χρόνια, αποτελεί μια συλλογική έκφραση της επιθυμίας του κόσμου για τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης και ανθρώπινης κοινωνίας.

Ο πλανήτης σημερα βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστια προβλήματα, όπως λιμοί, κατάρρευση οικοσυστημάτων, μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών και λειψυδρία.




Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ το 42% των αυτοχθόνων θηλαστικών, 43% των πτηνών, 45% των πεταλούδων, 30% των αμφιβίων, 45% των ερπετών και 52% των ψαριών του γλυκού νερού κινδυνεύουν να εκλείψουν στην Ευρώπη.

Η υπερθέρμανση, η ξηρασία, η ρύπανση των υδάτων και των εδαφών, η κλιματική αποσταθεροποίηση, είναι η καινούργια πραγματικότητα που βιώνει η Γη.
Πάνω από ένα δισεκατομμύριο πολίτες θα λάβουν μερος στις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί με ένα ζητούμενο: λιγότερα λόγια, περισσότερα έργα.







Ψηφιδωτό με 66.000 πλαστικά ποτηράκια για την "Ημέρα της Γης" .Ακολουθεί το εντυπωσιακό βίντεο του καλλιτέχνη "Belo" που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του πλανήτη σχετικά με την έλλειψη νερού.







Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Σχολικός εκφοβισμός


  Ο σχολικός εκφοβισμός  είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί πολλούς γονείς και δασκάλους σε όλα τα κράτη του κόσμου. Είναι η χρήση βίας μεταξύ μαθητών με στόχο να προκαλέσει στους άλλους πόνο και δυστυχία. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ αυτά τα φαινόμενα είναι σχετικά πιο συχνά σε σχέση με την Ελλάδα. 
  Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, η επιβράβευση, η συνεργασία και ο διάλογος βοηθούν στην ανάπτυξη σωστής κρίσης από τους μαθητές και τους προστατεύουν από τέτοιου είδους συμπεριφορές. Επίσης η συμμετοχή και η ενεργός δράση των μαθητών σε ομαδικές δραστηριότητες, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την ειρηνική διευθέτηση αυτών των συγκρούσεων.